Retouren, Garantie, Klacht

Table of Contents

Retouren, Klacht #

Bent u niet tevreden met uw aankoop? Stuur ons alstublieft een e-mail en ons serviceteam zal zo snel mogelijk reageren om uw problemen op te lossen. Het leveren van uitstekende after-sales garantie service aan elke consument is de verantwoordelijkheid en het belangrijke werk van Speclux.

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via service@speclux.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Aangepaste uitzondering

De brillenglazen die je bij deze online winkel koopt, worden op maat gemaakt volgens de specificaties die je hebt ingevoerd. Vanwege deze maatwerkproducten is het herroepingsrecht niet van toepassing. Na een succesvolle betaling is de verkoop definitief.

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar service@speclux.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Garantie #

Wil je gebruik maken van de 120 dagen niet goed geld terug garantie?
Als je niet tevreden bent met je brillen die je bij Speclux.nl hebt gekocht, kun je het producten binnen 120 dagen na ontvangst van je bestelling retourneren. Wij storten dan het aankoopbedrag terug op uw rekening.

We leggen graag uit wat deze garantie precies inhoudt:
In de eerste plaats willen we graag je probleem voor je oplossen. We zullen contact met je opnemen en je probleem bespreken. Samen vinden we een oplossing. We willen dat je tevreden bent met een goede bril. Als we er niet uitkomen, kun je je geld terugkrijgen. We verwachten dan een onbeschadigd product in etui retour. De overige geleverde artikelen mag je houden.

Wat verstaan we onder de niet goed geld terug garantie:
Als de bril niet overeenkomt met het voorschrift. Net als elke andere brillenwinkel hanteren we internationale toleranties voor brillenglazen, en deze worden ook toegepast in onze productie. Dit betekent dat de gemeten waarden binnen de normen kunnen afwijken.

Wat verstaan wij niet onder de niet goed / geld terug garantie?
Onze brillenglazen worden altijd op maat gemaakt. Desondanks zoeken we altijd naar een oplossing om jou als klant tevreden te stellen.

Als je problemen hebt met de gekochte bril, neem dan contact met ons op. We helpen je met een oplossing.